Dag 8 | maandag 25 juli 2022 | Palm Springs en Joshua Tree

25 juli 2022 - Joshua Tree National Park, California, Verenigde Staten

Maandag moesten we onze fijne huurauto weer inleveren. Daarna  hebben we de kust achter ons gelaten en zijn we met onze camper op weg gegaan naar Joshua Tree. We hadden verwacht dat het lang zou duren om uit Los Angeles te komen, aangezien het verkeer soms dramatisch is. Maar alles zat tegen en daarom hadden we nog tijd om naar Palm Spring te gaan. 'Hollywood's desert playground´ wordt Palm Spring ook wel genoemd. Vroeger overwinterden veel filmsterren hier.

We hebben hier over de 'walk of stars' gelopen, maar man o man, wat is het daar warm. Bij veel terrasjes wordt er dan ook water door middel van een vernevelaar gespoten, dat is wel enigszins verfrissend.

Na een ijsje zijn we naar de Walmart gegaan om BBQ briquettes te halen. Uiteindelijk zijn we met veel meer uit de winkel gekomen, met als beste aankoop de 'Star Wars Lightsaber' voor Koen.

Bij de Walmart ben ik achter het stuur gestapt om voor het eerst in de camper te rijden. Dit was even wennen en ik dacht geen snelwegen meer tegen te komen, maar ook die kwamen we tegen. Uiteindelijk was ik snel gewend.

Screenshot_20220726-215614_WhatsApp

We kwamen rond 17.00 uur in Joshua Tree aan. Wat een mooie bijzondere omgeving, bijna magisch. De camping was bijna uitgestorven, we stonden er met drie andere gezelschappen. Ryan Campground heeft verder geen voorzieningen, zoals riool, water en elektriciteit. Maar in de camper zijn we van alle gemakken voorzien. We hadden niets voor niets BBQ briquettes gehaald want de plek was wel van een BBQ voorzien, net als eigenlijk alle campingplekken die we tot nu toe hebben gehad.

IMG_0567IMG_0556IMG_0566IMG_0563

In de verte hoorden en zagen we wel onweer en bliksem, dus het was nog even spannend of we wel konden gaan BBQ-en en buiten de camping konden blijven. Gelukkig hebben we het droog gehouden. We hadden gehoopt dat we in Joshua Trees coyotes zouden gaan spotten of in ieder geval in de nacht zouden horen, helaas van beide helemaal niets. We hebben wel 'wild jackrabbit' gezien, die kwam ons tijdens de BBQ bezoeken.

We zijn vroeg gaan slapen omdat we morgen een lange voor de boeg hebben naar Sedona.

1. Dedmer:
    29 juli 2022
    Erik is nog wel op zoek geweest naar mosselen zo te zien 🤪