Dag 23 | dinsdag 9 augustus 2022| June Lake

9 augustus 2022 - June Lake, Verenigde Staten

Ondanks het helse kabaal van de airco in de camper zijn we vannacht allemaal snel in slaap gevallen en werden we vanochtend steenkoud wakker in Las Vegas. Dat terwijl het zelfs  s nachts rond de 30 graden blijft.

Rond een uur of acht werden we wakker en starten we rustig op. We besloten voor het uitchecken nog even Circus Circus in te gaan voor wat souvenirs. En rond 11.00 uur vertrokken naar June Lake.

Met onze camper mogen we niet door Death Valley (de heetste plek op aarde,  waar het wel 50 graden kan worden), maar ondanks dat zien we voldoende (Nevada) woestijn.

IMG_1030

We maken bij Area 51 Alien Centre even een stop om te tanken en maak ik lekkere wraps met sla, sla , sla en tomaat. De reis kan voortgezet worden. Eigenlijk zien we niet veel anders dan woestijn.

IMG_1031IMG_1032IMG_1034

Eenmaal de grens van Nevada naar Californië over wordt het weer groener om ons heen. We rijden langs het grote Mono Lake richting June Lake. Een verademing om water te zien na alle woestijn.

IMG_1038IMG_1040

Rond half zeven in de avond komen we aan bij June Lake, een prachtig meer omringt door bergen. We maken na het eten nog even een korte wandeling naar het meer, zonder Iris helaas, die heeft nog erg last van haar enkel.

IMG_1044IMG_1046IMG_1047IMG_1053

Morgen gaan we w.s. een bezoekje aan Bodie brengen, een spookstadje gesticht rond 1850 oid. en dan richting Yosemite. Het eind van onze reis komt zo langzamerhand echt in zicht.