Dag 22 | maandag 8 augustus 2022 | Las Vegas

8 augustus 2022 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Vandaag zijn we om 6 uur opgestaan, zodat we vroeg naar Las Vegas konden gaan.

Rond half 8 waren we allemaal klaar om fris en fruitig deze prachtige dag in te gaan. Dit zou mijn dag worden uiteraard. Na een rit van 2,5 uur kwamen we al aan bij ons RV park, wat achter het Circus Circus hotel ligt.

We waren zelfs iets te vroeg om in te checken, maar dat werd door de vingers gezien.We hebben de camper geïnstalleerd, de airco aangezet aangezien het nog heter is dan het gemiddelde crematorium, en we zijn naar het hotel gegaan.

Eenmaal binnen zagen we al dat het wat groter dan normaal was. We kwamen eerst voorbij allemaal winkels, waar uiteraard de vrouwelijke gedeeltes weer naar binnen moesten. Daar gaat de eerste kostbare goktijd.

Hier zaten ook een aantal vreemde winkels tussen, waaronder 1 waarbij je je voeten kon laten zuigen door vissen. Dat leek me uiteraard wel wat, maar ben toch maar verder gelopen. Dit was overigens niet de meest rare winkel van de dag, die komt pas later aan bod vandaag. Later meer daarover.

We kwamen bij een pretpark in het hotel leek het. Diego geloofde het niet, en dacht dat het alleen maar green-screens waren waar je op de foto kon. Gelukkig heeft Diego niet altijd gelijk. Er zat dus een heus pretpark in het hotel met meerdere attracties, waaronder een achtbaan.  Aangezien we hier te weinig tijd voor hadden zijn we doorgelopen naar de volgende hotels. Pretparken is sowieso mijn ding niet zo, al hadden ze hier geen Efteling of Schiphol rijen.

We gaan het hotel uit aan de verkeerde kant, zodat we nog wat extra konden lopen in de gloeiende hitte. We volgen altijd braaf Antsy, maar misschien moeten we daar toch maar eens mee ophouden.

IMG_1001IMG_1005IMG_1003

Voordeel van dit omlopen was wel dat we een McDonalds zijn tegengekomen. Antsy had Iris nog een Happy Meal beloofd.

Na de Mac zijn we naar het Hotel Venezia gelopen, dit bleek verder dan gedacht, zo ongeveer 3 liter water per persoon. In Vegas wordt het niet uitgedrukt in meters of kilometers, maar in liters water.

IMG-20220812-WA0059

Ook hier weer winkels, restaurants en uiteraard een gondeltocht. Dat is DE attractie van Vegas. Je gaat in een gondel zitten voor maar 36 dollar per persoon, en je ziet het hotel van een andere kant. Dat gaan we uiteraard niet doen. In plaats daarvan halen we wat drinken en een ijsje, dan ben je dat ook bijna kwijt.

Het is hier wel lekker koel, en er is WIFI, Dit was tot nu toe de beste plek om te zijn in Vegas. Maar uiteraard kunnen we (Antsy) niet stil zitten en willen we nog naar het oude Las Vegas, Fremont Street. We bestellen een Lyft, dit is de goedkope variant van Uber en gaan hierheen met grote verwachtingen. Eenmaal aangekomen zien we nog meer vreemde mensen dan in de lokale kroeg. Hier staan deze mensen in een cirkel zich vreselijk aan te stellen onder invloed van alle mogelijke middelen die God ooit heeft verboden. HIer stond bijvoorbeeld ook een man met een bord waarop stond "Fuck You", hierbij de middelvinger continu omhoog houdend. Dit is een manier van bedelen die ik nog niet eerder had gezien. maar was blij dat deze man "out of the box" kon denken.

Naast deze man stond iemand die wou geld, weed en mijn moeder.

We zijn maar doorgelopen. Iris en Diego waren hiet niet echt op hun gemak om het maar zo te zeggen. We zijn een winkel ingelopen waar ze wat souvenirs en dergelijke hadden. Naast deze normale verkoopsnuisterijen hadden ze nog iets in de verkoop:  zuurstof.

Deze zuurstof kon je aan een bar opsnuiven in 4 kleuren. Na lang overleg met de Antsy en de kinderen toch maar besloten dat we nog genoeg zuurstof hadden, we waren net bij de Walmart geweest, daar hadden ze grootverpakkingen.

Nadat we de hele Fremont Street over waren, hadden we het wel bekeken. We hebben weer een Lyft besteld, nu naar Ceasar's Palace. Hier zat namelijk een restaurant van Gordon Ramsay waar we wilden gaan eten, ter ere van het slagen van Diego. Diego heeft z'n VWO diploma gehaald wat uiteraard nog gevierd moest worden.

We werden afgezet door een Armenier, die de hele rit misschien maar 2 seconden stil is geweest. We weten nu wel weer veel meer, zoals dat je aan het nummerbord kan zien wie er een wapen heeft, of dat je knoflook op je schoenen moet doen tegen de ratelslangen. Ik dacht dat het alleen maar werkte bij vampiers, maar het schijnt dus voor meerdere doeleinden gebruikt te worden.

Eenmaal voor Ceasar's Palace kwamen we wel het nummer 1 restaurant van Gordon Ramsay tegen, Hell's Kitchen. Hier zijn we maar niet heengegaan, we waren van plan naar de goedkopere variant te gaan: Grill en Pub. Deze moest hier toch in de buurt zitten.

IMG-20220812-WA0053IMG-20220812-WA0058

Op een plek waar we WIFI hadden de route opgezocht, het was vlakbij. Het zit achter Ceasar's Palace was mijn eerst gedacht aan de route te zien, dus wij beginnen maar om het hotel heen te lopen. Halverwege begon ik toch wat te twijfelen. Diego wilde de route ook bekijken en kwam er al snel achter dat het niet achter het hotel was, maar in het hotel. Zucht. Ik ben het niet gewend dat er andere restaurants in een hotel zitten.

Maar goed, we gaan het hotel in en zien al snel het restaurant. We reserveren en krijgen een tafel toebedeeld van een chagrijnige brunette. Deze hadden ze speciaal uitgezocht,  hier liepen er wel 4 van om. Klantvriendelijkheid was niet hetgene wat ze uitstraalden, alleen maar verveling en chagrijn.

We bekeken de kaart en zagen een steak staan van 60 dollar. Daar heb je normaal 3 koeien voor. Daarnaast een kip madras voor iets van 40.  Daar heb je normaal een kudde kippen voor. Maar goed, Diego slaagt ook niet elk jaar, ook al lijkt dat wel zo.

IMG-20220812-WA0054IMG-20220812-WA0055

We bestellen maar geen voorgerecht of toetje, en laten het bij het hoofdgerecht. Gelukkig was dit ook meer dan voldoende, iedereen had genoeg gehad, ik had er van tevoren al genoeg van.

We betalen met de ogen dicht, en gaan naar de beroemde fontein van het Belaggio. Dit is een hotel waar een vijver voor zit, met fonteinen waar water uit komt. DIt aan de hand van muziek, Het schijnt prachtig te zijn, aan de hoeveelheid mensen te zien die hiervoor waren uitgelopen. Het blijft gewoon water wat omhoog komt en weer naar beneden valt. Onder het "publek"allemaal rare snuiters die willen dat je met ze op de foto gaat om vervolgens te bedelen voor geld. Koen wilde graag met Spiderman op de foto, maar daarna was ik wel weer klaar mee. Zelfs een paar schaarsgeklede dames met zweepjes konden mij niet overtuigen (Antsy leest dit ook)

IMG_1016IMG_1028IMG_1025IMG-20220812-WA0049IMG-20220812-WA0052

Na dit enorme spektakel zijn we weer naar het RV park gegaan met een Lyft. Antsy en Koen zijn in de camper gebleven, Diego, Iris en ik zijn nog even in het Circus Circus hotel geweest. Iris wilde uiteraard nog wat kopen, het is een kind van d'r moeder. Ik wilde nog even kijken in het casino. Je kan immers niet naar Vegas zonder een gokje te wagen.

De meeste winkels waren al dicht, dus Diego en Iris waren al snel weer terug naar de camper. Iris heeft nog een knuffel gekocht, die had ze vast erg nodig.

Zelf heb ik een tijdje achter een gokkast gezeten, maar had nou niet het idee dat dit een doorslaand succes zou worden. Al met al toch nog winst behaald, maar achter een gokkast zitten in Vegas is hetzelfde als achter een gokkast zitten in het Holland Casino.

Alles knippert, maakt geluid, en je bent omgeven door zombies die maniakaal op knopjes drukken.

Rond 11 uur maar naar de camper gegaan in de hoop nog iets te slapen in onze eigen kleine bakoven.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade