Dag 9 | dinsdag 26 juli 2022 | Oatman, Seligman, Sedona

26 juli 2022 - Sedona, Arizona, Verenigde Staten

Vanmorgen had ik om 5.30 uur de wekker gezet. Dit werd mij niet in dank afgenomen, maar omdat we een lange reis voor de boeg hadden wilde ik niet te laat vertrekken. Naar wat gemor en gemopper van de kinderen konden we dan 6.30 uur vertrekken. Omdat ik nu de smaak te pakken heb reed ik weer.

We reden een stuk van de oude route 66, maar voor daar waren reden eerst over afgelegen wegen, zoals je ze in films ziet. We kwamen nauwelijks verkeer tegen en de wegen waren alleen maar recht toe recht aan. Iris zat voorin bij mij terwijl alle mannen lagen te slapen.

20220726_08024320220726_105308

Na een aantal uren kwamen we aan bij Oatman een oud mijnstadje. Kenmerkend voor Oatman zijn de loslopende ezels. Ze zien er schattig uit, maar toen Koen een veulen wilde aaien beet deze zo in zijn hand. Gelukkig kon Koen er om lachen. Niet veel later werd Iris door een ezel in haar been gebeten. De ezels hebben het blijkbaar niet zo op ons staan. We hebben in Oatman nog wat winkeltjes bekeken en souvenirs gekocht. Het was weer behoorlijk warm en de felle zon is het bjna niet te doen. Dus we zijn vrij snel weer in de camper gestopt en richting Kingman vertrokken. Ik reed prachtige bergweggetjes met scherpe bochten, best wel spannend, maar ik vond mijzelf eigenlijk best wel stoer.

IMG_0569IMG_0570

Toen we net Kingman voorbij waren begon het behoorlijk hard te regenen en te onweren en dit reed alles behalve fijn. Ik had het zweet op de rug en niet omdat het zo warm was... Uiteindelijk was het droog toen we in Seligman aankwamen. De stad 'Radiator Springs' uit de film Cars is op dit stadje gebasseerd. We hebben hier nog wat rondgelopen en wat gedronken, om daarna naar onze camping in Sedona te rijden.

IMG_0578

Onderweg naar Sedona kregen we een noodmelding op de radio te horen dat er levensgevaarlijke modderstromen op de Stockton road tussen Kingman en Seligman waren. Dit was dus de weg waar wij even daarvoor hadden gereden. Wat een geluk hebben wij gehad. Het is nu nog droog in Sedona, maar ook hier wordt voor morgen hevige onweer en regen voorspeld. Het plan is om morgen een hike te gaan doen, maar als het weer slecht is blijven we maar op een veilige plek. We houden het goed in de gaten.

20220726_132634

1. Jarco de Boer:
    27 juli 2022
    Mooie avonturen beste mensen. Leuk om dit te lezen. Geniet ervan. 🥰
  2. Lucia Lindhout:
    27 juli 2022
    Prachtige foto’s. Vooral die van the Joshua Tree. Wat een avontuur!
  3. Koos Stornebrink:
    28 juli 2022
    Weer mooi geschreven en fijn om te lezen, Antsy.
  4. :
    28 juli 2022
    Dankjewel 😊. Erik is nu bezig met een blog over vandaag Sedona. Volgens mij wordt dat ook een leuke!
  5. Koos Stornebrink:
    Ik ben benieuwd!😊