Dag 4| donderdag 21 juli 2022| Monterey - Pismobeach

21 juli 2022 - Pismo Beach, California, Verenigde Staten

Vanochtend was het weer vroeg dag voor ons. We zijn nog niet helemaal van onze jetlag af. Op zich niet erg, want zo hadden we extra tijd om rustig te ontbijten, aankleden en de camper weer rijklaar te maken. Dit is nog niet allemaal routine, maar ik verwacht dat dat allemaal steeds sneller gaat.

20220721_06061020220721_06053820220721_060347

Vandaag stond de walvissentour van Chris Whalewatching op het programma. Dit keer waren we wel  ruim op tijd aanwezig. De boot 'Checkmate' lag klaar voor ons, naast allerlei andere boten (organisaties). Wij voeren op een van de kleinere boten, met een kleiner gezelschap.

IMG_0193IMG_0196IMG_0199

Het was opnieuw vrij mistig en we maakten ons hier een klein beetje zorgen om. Chris verzekerde ons dat we voldoende zicht zouden hebben. Gelukkig bleek dit helemaal waar te zijn. We hebben meerdere walvissen gezien. Ik had mij voorgenomen om als een of andere National Geographic fotograaf/filmmaker de meest fantastische foto's en films te maken, waarvan iedereen helemaal ondersteboven zou zijn. Helaas is dit op een wild schommelende boot best een hele opgave. Over wild schommelende boot gesproken… er waren verschillende mensen in het gezelschap best wel zeeziek onderweg en moesten over de railing hangen. Ook onder ons eigen gezelschapje, ik noem geen namen, maar Erik kan beter niet solliciteren naar een functie als  krabvisser in de Beringzee. Daarentegen kan hij wel solliciteren als vrachtwagenchauffeur want hij heeft ons fantastisch over de kronkelende wegen van de Highway 1 van Monterey naar Pismobeach gereden. Ik (Antsy) ga het na Los Angeles, wanneer de wegen rechter en rustiger zijn proberen.

IMG_0246IMG_0275IMG_0295IMG_0334

Maar terugkomend op de Walvistour, het was echt mega fantastisch en indrukwekkend. Het is niet in foto of film uit te drukken wat je ziet en hoort. Het geluid van het water (wat trouwens geen water is maar lucht) en het klappen met de vinnen op het water is zo bijzonder. Echt een ervaring om nooit te vergeten (Erik vergeet deze trip ook niet, maar verder hebben we het er niet meer over).

Nadat iedereen een broodje had gegeten, vertrokken we naar de Highway 1. Dit is de Highway die naast de Pacific Coast ligt. En 'high' was die zo nu en dan echt, maar wat indrukwekkend mooi ook weer! En inmiddels had de mist ook plaatsgemaakt voor een prachtig heldere blauwe lucht.

IMG_0355IMG_0357IMG_0359IMG_0360

Onderweg zijn we nog bij Piedras Blancas gestopt om zeeolifanten te zien. Deze liggen hier heerlijk op het strand van de zon te genieten. Zeeolifanten kunnen wel tot 4000 kg wegen en dat kun je zien, wat een enorme beesten!

IMG_0371IMG_0372IMG_0373

Rond 19.00 uur kwamen we aan de camping 'Pismo Coast Village'. Een hele mooie camping met allerlei voorzieningen. Bij het boeken had er niet bij stilgestaan dat dit misschien wel wat overbodig zou zijn, want we blijven hier maar een nacht en kunnen niet overal gebruik van maken. Morgen vertrekken we naar Los Angeles en hier blijven we t/m maandagochtend.

1. Esmaa:
    22 juli 2022
    Super leuk om mee te lezen met jullie avonturen 👍. Veel plezier nog.
  2. Ewa:
    Geweldig. Ik ben zo blij met jullie 🤩
  3. Annie:
    22 juli 2022
    Wat leuk om te lezen wat jullie doen en de foto's. Prachtig om te zien. Veel plezier!
  4. Cora:
    22 juli 2022
    Wat moet dat weer een mooie dag zijn geweest. En je foto’s Antsy zijn prachtig hoor. Op een boot valt het zeker niet mee. Nog heel veel plezier
  5. Tamara De WIT:
    22 juli 2022
    Oooo arme Erik. Heb je niet geleerd van mijn zeeziekte kotsverhalen dat je altijd pilletjes moet nemen voor zo'n trip? Heeft hij überhaupt wel een beest gezien of alleen de onderkant van de zak waar zijn hoofd in hing?
  6. :
    22 juli 2022
    Ik heb nog nagedacht over pilletjes, maar dacht dat het allemaal wel mee zou vallen. Ik moet zeggen dat we allemaal op Koen na de hele lichtelijk misselijk waren en toen ik 's avonds in bed lag, was het ook nog net of lag ik in een boot. Erik heeft nog wel wat gezien gelukkig, maar was blij toen hij de vaste wal weer zag.