Dag 3|woensdag 20 juli 2022| Marina|

20 juli 2022 - Marina, California, Verenigde Staten

Vandaag niet zo'n lange blog. Het is hier nu 22.45 uur en iedereen ligt al te slapen in de camper.

Vanochtend konden we 11.00 uur de camper ophalen. Wederom hadden we een Uber besteld om ons te brengen, deze keer was het Yung, die ons ook een en ander over San Francisco kon vertellen. Gelukkig konden we nu nog een beetje aan sightseeing doen, we reden door China Town, Financial District over de Bay Bridge naar Oakland. Yung woonde in San Francisco, maar door de 'pandemic' was hij noodgedwongen weer bij familie in Oakland gaan wonen. Oakland is het meest gevaarlijke gebied rondom San Francisco vertelde hij, er is daar veel criminaliteit, armoede en geweld onder de verschillende 'gangs'. Dat er sprake is van veel armoede was wel te zien. Gelukkig kwamen we veilig aan bij de camperverhuurder en konden we onze 30 ft lange RV meenemen.

Onze 30 ft camper

De verhuurder gaf ons wel mee dat we beter niet naar de Wallmart in Oakland konden gaan omdat de camper dan w.s. meteen opgebroken en leeggeroofd zou worden. Ons plan was ook door te rijden naar Marina en daar naar de Wallmart te gaan. Zo gezegd, zo gedaan.
We kwamen rond 14.30 uur aan in de Wallmart waar ongeveer anderhalf uur nodig hadden om boodschappen te doen, voorlopig hebben we genoeg voorraad. En daarna naar de RV camping Marina Dunes, omdat het mij zo leuk leek om bij het strand te staan… maar helaas het is hier hartstikke mistig en koud. Erik reed de camper als volleerd vrachtwagenchauffeur zo achterin onze camperplek op. Terwijl Erik en Diego alles hadden aangesloten, wat zo'n eerste keer best nog wel wat tijd en gepuzzel kost, kon ik (Antsy) de koffers uitpakken en alles inruimen. Hierna besloten we toch nog even een kijkje bij de Pacific Ocean te nemen, want morgen gaan we weer verder en het zou jammer zijn op zo'n mooie plek te staan en dat niet te hebben gedaan.

DSC00173DSC00171DSC00166DSC00163DSC00139DSC0013720220720_195903(0)

Morgen gaan we naar Monterey en gaan we een Whale Watching tour doen, vanuit daar gaan we over Highway 1 (langs de kust) naar Pismobeach.

1. Rianne:
    21 juli 2022
    Prachtig om dit elke ochtend te lezen, goede reis vandaag! P.s. Hoe was de Wallmart? 🫣😂
  2. :
    21 juli 2022
    Verschrikkelijk! Hahaha... te groot en onoverzichtelijk. De volgende keer gaan we op zoek naar een kleinere supermarkt.
  3. Koos Stornebrink:
    21 juli 2022
    Het mooie, warme weer komt nog wel!
  4. Meiny:
    21 juli 2022
    Leuk hoor zo'n reis en blog! Amerika is boeiend! Lees graag mee. Veel plezier voor jullie en een beeeeetje mooier weer😉
  5. Anna:
    21 juli 2022
    Leuk om te lezen antsy. Fijn ook dat Erik zo goed kan camper rijden. Dat is toch wel weer een pak van m'n hart....