Dag 15| maandag 1 augustus 2022 | Monument Valley - Moab

1 augustus 2022 - Moab, Utah, Verenigde Staten

Afgelopen nacht hebben we (lees: vooral Antsy) een onrustige nacht gehad in Monument Valley met storm, regen en onweer. Ik lag niet lekker relaxed, maar ik geloof dat ik tegen een uur of drie toch in slaap ben gevallen.

Vandaag is Iris dan toch echt jarig! Vanochtend stond er paardrijden op het programma, dit wilde Iris graag doen in Amerika en wat is er dan leuker dan dit op je verjaardag te doen op zo'n geweldig mooie plek. Erik en Koen bleven bij de camper op de parkeerplek vlakbij het vertrekpunt van de paardrijrit. Omdat Koen nog geen 12 is, mocht hij niet rijden. Op zich geen straf om met zo'n mooi uitzicht bij de camper te zitten en een potje UNO te spelen.

Wat hebben Iris, Diego en ik een mooie rit gemaakt. Af en toe best spannend, want de paarden moesten soms via redelijk stijle stukken naar beneden. Ik had het soms best met ze te doen. Vooral met mijn paard, Iris en Diego wegen ongeveer de helft van wat ik weeg. Onze gids was weer een Native American (Navajo Indiaan) en ook hij vertelde veel over zichzelf en zijn cultuur. Onze rit van een uur werd uiteindelijk ruim anderhalf uur (arm paard, waar ik bovenop zat).

IMG_0765IMG_0759IMG_077120220801_10024720220801_09521120220801_09590920220801_104218IMG_0775

Gelukkig zijn ze hartstikke lief voor hun paarden en op het heetst van de dag rijden ze daarom ook niet, dus toen wij rond 11.30 uur terug waren, mochten de paarden in de rust.

20220801_111421

Rond het middaguur vertrokken wij dus ook richting Moab. Maar de stop bij Forest Gump - point mocht natuurlijk niet ontbreken.

20220801_11333920220801_113630

20220801_113933

Rond half vier in de middag kwamen we in Moab aan. We hebben een hele fijne plek op de camping onder de bomen. Dit is ook wel nodig, want het is hier echt ontzetten heet. Nadat we wat hadden gedronken en taart hadden gegeten, zijn we dus ook (m.u.v. Diego) meteen het zwembadje van de camping ingedoken om af te koelen.

Vanavond zijn het stadje Moab ingegaan, het is best wel weer een leuk stadje. Om Iris haar verjaardag te vieren zijn we lekker uit eten geweest (ipv een hamburgertent). En daarna hebben Iris en Diego nog wat souvenirtjes geshopt.

Morgen gaan we in de ochtend op Jeepsafari naar Canyonland en in de middag Raften op de Colorado River, dus morgen weer vroeg uit de veren.

1. Lotte:
    2 augustus 2022
    Heel cool! Gefeliciteerd Iris!
  2. Ali:
    2 augustus 2022
    Dit is toch geweldig! En Antsy; niet overdrijven hoor, gewoon genieten😀
  3. Koos Stornebrink:
    2 augustus 2022
    Prachtig hoor! En er komt nog zoveel moois.
  4. Cora:
    2 augustus 2022
    Wat zijn jullie een prachtig avontuur aangegaan. En Iris ook langs deze weg nog de felicitaties 🥳
  5. Rianne:
    2 augustus 2022
    Wat een toffe verjaardag! Één om nooit te vergeten! Gefeliciteerd Iris en jullie allemaal! 🥰
  6. Sytze Dijkstra:
    2 augustus 2022
    Zo'n verjaardag vergeet je nooit meer. Ook van ons gefeliciteerd vanuit Canada!