Dag 11 | donderdag 28 juli 2022 | Grand Canyon

28 juli 2022 - Grand Canyon South Rim, Arizona, Verenigde Staten

Vandaag verzorg ik weer de blog, want eigenlijk deed ik vandaag alles goed en dan heeft Erik geen inspiratie.

Vanochtend hoefden wij ons niet te haasten want de rit van Sedona naar de Grand Canyon is niet gigantisch lang, zo'n 2,5 uur volgens de routeplanner (dit is natuurlijk berekend op een gewone auto, wij doen er iets langer over).

Rond een uur of elf kwamen we aan op onze eerste stop net buiten Sedona, bij Slide Rock State Park. Hier heb je natuurlijke waterglijbanen. Helaas heb ik hier maar één foto gemaakt en je ziet hier niet op hoe je door de glijbanen glijdt, maar hiervan heb ik wel filmpjes gemaakt. Deze komen in onze aftermovie. Vloggen blijkt namelijk niet ons ding te zijn, dus van al het filmmateriaal, maak ik een filmpje ipv vlog.

IMG_0626

Na deze fijne afkoeling en daar een broodje te hebben gehad zijn we rond één uur naar de Grand Canyon gereden. Vlak nadat we op de camping aankwamen zijn we naar de Canyon gelopen. Wat bijzonder is dat. Eerst lijk je nog door een gewoon naaldboombos te wandelen en ineens is daar die immens grote canyon. Iedereen kent de beelden wel van televisie en foto's, maar dit is niet te vergelijken met de werkelijkheid. Wat een bijzondere ervaring.

DSC00228IMG_0664DSC00224DSC00217DSC00202DSC00199IMG_0658IMG_0659IMG_0649IMG_0648DSC00196DSC00197IMG_0644

DSC00186

Iris bleek nog een ware eekhoorn fluisteraar te zijn.

IMG_0660

DSC00193

Na ons bezoek aan de canyon hebben we gegeten en nog Yahtzee gespeeld. Helaas kon ik mijn vorige overwinning niet een vervolg geven en moest ik mijn meerdere erkennen in Erik.

Morgen vertrekken we naar Page.

1. Rianne:
    30 juli 2022
    Wow, wat gaaf! En zie ik daar twee beren op het einde?
  2. :
    30 juli 2022
    Twee hele kleine schattige beertjes, eekhoorntjes genoemd. Als je de foto's aanklikt worden ze vergroot, dan zie je het goed.
  3. Rianne:
    30 juli 2022
    Hahaha, lol! Optisch bedrog zo op de vroege ochtend met mini foto’s 🤣
  4. Tamara De WIT:
    30 juli 2022
    Wat is Iris een lang end zeg! Helemaal naast jou en grote broer Diego. En Erik begint hoe langer hij in Amerika verblijft steeds meer te kijken op Billy Bob Thorton. Helemaal met het petje 😀.
  5. Lotte:
    30 juli 2022
    Extra punten voor de eerste zin (hahaha). En wat een coole foto’s, echt een heel vette reis!